Gatsmart


Dagstidningarnas semiobligatoriska inslag där man frågar folk på stan om deras åsikt inom
något aktuellt ämne börjar gå mig på nerverna. Fåraktiga frågor som ofta erhåller minst lika
fåraktiga svar. Pinsamt för tidningen, och pinsamt för den tillfrågade.

Ryssland lånar Island 4 miljarder euro.
- Hur kan du tänka dig att hjälpa islänningarna?



                             
Joán Altiberra,                                                      Matarena Altículo,
23, heretiker                                                          12, dotter
"Genom att leda in                                                "Jag har 65 pesetas
dem på den rätta                                                   i min spargris."
spirituella vägen."            


                               
Mathelinda Altintop,                                             Matéa Altheden,
31, tamburinist                                                      26, arvinge
"5% av inkomsterna                                             "Jag gör det jag kan. 
från mina söndags-                                              Bidrar faktiskt till
spelningar går oav-                                              landets turism genom
kortat till Reykjaviks                                              att varje år besöka      
folkmusikkår."                                                        min man i Narvik."



                              
Joshua Althedge                                                   Johann Altknopf
29, golfbollsdykare                                               52, slugger 
"Vet inte riktigt, men                                              "Inte alls. Det som 
om det anordnas en                                             inte dödar det härdar,
sån där gala kan jag                                             som farsan alltid sa."
överväga att skaffa                                  
ett fadderbarn."


                              
Jouaquín Alto,                                                        Matiana Altgård
67, kofösare                                                           19, dagslända
"Jag bevarar deras                                                "Jag cyklar till jobbet."
kulturarv genom att                                                                                
lära mina kvigor tölt."

                                                                                 
  


Kommentarer
Postat av: Eric. A

Hahahaha jag dööör! Jouaqín Alto - vilken hjälte!

2009-07-23 @ 13:25:44
Postat av: matilda

hörru jonas, jag efterlyser lite aktivitet här!

2009-10-28 @ 00:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0